سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه وفاداری چیست؟
باشگاه مشتریان به برنامه وفاداری نیز معروف است.برنامه مشتریان وفادار باشگاه مشتریان وفادار در تعریف باشگاه مشتریان باید بگوییم که مجموعه ای از راهکارها و برنامه های فنی است که هدف اصلی آن افزایش وفاداری مشتری، فروش و بازدهی مشتری است. نرم افزار باشگاه مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشتری بهترین راه حل را برای وفاداری مشتری به شما ارائه می دهد.

 
پیاده سازی باشگاه مشتریان
از شرکتی که یک باشگاه مشتریان را پیاده سازی و مدیریت می کند پرسیدیم چند سال است که در این تجارت فعالیت می کند و هشت سال پاسخ داد و پرسیدیم که در این هشت سال چه اطلاعاتی از مشتریان جمع آوری کرده است. گفت من هیچ اطلاعاتی ندارم برای همین عجله دارم باشگاه مشتریان راه اندازی کنم!!!!
این داستان بسیاری از شرکت های ایرانی است که زمان زیادی را صرف تصمیم گیری برای راه اندازی باشگاه مشتریان می کنند و هر بار که به دلایلی این تصمیم را به تعویق می اندازند، می خواهند یکباره سال ها سهل انگاری را جبران کنند. این عجله نه تنها به نفع کسب و کار آنها نیست، بلکه اجرای نادرست باشگاه مشتریان برای کسب و کار و منافع آنها نیز مضر است. جالب اینجاست که باشگاه های مشتریان که اغلب با عجله راه اندازی می شوند، به سرعت کنار گذاشته می شوند زیرا صاحبان مشاغل انتظار دارند که باشگاه مشتریان تمام شب کار کند.
منظور از زمان در اجرای باشگاه مشتریان چیست؟
زمان یعنی پاسخ به این سوال که آیا برای راه اندازی باشگاه مصرف کنندگان در ایران خیلی زود است یا خیلی دیر؟
پاسخ این سوال اکنون برای شما خوشحال کننده است، باید بگوییم که اکنون بهترین زمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان است. چرا که از یک سو فرهنگ استفاده از باشگاه مشتریان و استفاده از برنامه های وفاداری در جامعه در حال شکل گیری است و از سوی دیگر می توانید در حوزه کاری خود جزو اولین ها برای اجرای باشگاه مشتریان باشید و می توان : یک مزیت رقابتی بزرگ برای شما در مقایسه با رقبایتان.
جالب است بدانید که بعد از چرم نوین و چرم مشهد، تمامی برندهای دیگری که باشگاه مشتریان را در چرم پیاده سازی کرده اند، سایر مشتریان از چرم نوین به عنوان پیشگام و مبتکر سیستم مشتری مداری یاد کرده اند و این خود بسیار عالی است. . تبلیغاتی که برای این برند در نظر گرفته شده است. پس قبل از اینکه دیر شود برنامه وفاداری خود را طراحی و اجرا کنید و در زمینه کاری خود پیشرو باشید.
به جرات می توان گفت در حال حاضر پیاده سازی سیستم های وفاداری مدرن ترین و باکیفیت ترین خدمات مشتری در هر کسب و کاری تلقی می شود و اولین قدم در هوشمندسازی کسب و کار محسوب می شود.
ایجاد باشگاه مشتریان، از تصمیم تا راه اندازی
اگر تصمیم به طراحی و اجرای باشگاه مشتریان دارید، لازم است نکاتی را به شما یادآوری کنیم تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. تصمیم برای اجرا و راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از مهمترین تصمیماتی است که یک شرکت برای توسعه خود می گیرد. این تصمیم ارتباط مستقیمی با آینده کسب و کار شما دارد و در صورت اجرای صحیح می تواند گام بزرگی در جهت برندسازی برای کسب و کار شما باشد. برای اجرای اصولی باشگاه مشتریان باید مراحل زیر را به ترتیب طی کرد و مانند هر اقدام دیگری اولین قدم مهمترین و تعیین کننده ترین قدم در موفقیت باشگاه مشتریان شما خواهد بود:
مزایای استفاده از کارت وفاداری یا کارت وفاداری باشگاه مشتریان
مرحله اول: تحقیق و مشاوره از باشگاه مشتریان
شاید این مهم ترین قدم برای راه اندازی موفقیت آمیز یک باشگاه خریدار باشد. قبل از اینکه به نسخه نمایشی برنامه باشگاه مشتریان شرکتی که خدمات باشگاه مشتریان را ارائه می دهد نگاه کنید، سعی کنید شرکت را به درستی و با دقت درک کنید.
ما قبلاً راهنمای خرید باشگاه مشتریان را به طور کامل پوشش داده ایم. ظاهر و رنگ دموهای برنامه کلوپ مشتری می تواند شما را از انتخاب درست منحرف کند. بنابراین قبل از اقدام به اولین جلسه مشاوره و دمو باشگاه مشتریان، با کمک مشاور بازاریابی، سناریوها و راهکارهای راه اندازی باشگاه مشتریان را بر اساس نوع کسب و کار تعیین کنید. برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان، اهداف خود را فهرست کنید، سؤالات خاصی بپرسید و به یک جلسه مشاوره در مورد اجرای باشگاه مشتریان بروید.
در طول جلسات مشاوره باشگاه مشتریان، سه مورد را به دقت و جداگانه بررسی کنید:
1. مهارت و تجربه تیم فنی که باشگاه مشتریان شما را طراحی و اجرا می کند چیست؟
2. سازگاری ابزارهای نرم افزاری باشگاه مشتریان با برنامه های وفاداری شما و استراتژی و سناریوی از پیش توسعه یافته باشگاه مشتریان شما چیست؟
3. درباره نحوه پشتیبانی، خدمات پس از فروش و ایجاد و سفارشی کردن برنامه باشگاه مشتریان سؤالات دقیق بپرسید
اگر بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را دارید، اما از پشتیبانی شرکت و آینده شرکتی که نرم افزار را از آن می خرید نمی دانید، ممکن است به نتایج دلخواه نرسید. حتماً از شرکت هایی که قبلاً با این شرکت کار کرده اند در مورد اجرای باشگاه مشتریان سوال کنید.
مرحله دوم: امضای قرارداد باشگاه مشتریان
اگر تصمیم به ایجاد و پیاده سازی باشگاه مشتریان گرفته اید، امضای قرارداد دومین قدم مهم در اجرای موفقیت آمیز برنامه وفاداری است. از همه شرکت هایی که در فروش باشگاه مشتریان فعال هستند بخواهید نمونه قرارداد راه اندازی باشگاه مشتریان خود را برای شما ارسال کنند. بند مربوط به محرمانه بودن اطلاعات، روش پشتیبانی، منبع ذخیره اطلاعات باشگاه مشتریان، مشاوره و ارائه راهکار پس از اجرای باشگاه مشتریان و بسیاری جزئیات دیگر از نکاتی است که در قرارداد باشگاه مشتریان باید به آن توجه کافی داشته باشید. اگر تصمیم دارید که می خواهید یک باشگاه مشتریان ایجاد و اجرا کنید، امضای قرارداد دومین قدم مهم شما در اجرای یک برنامه وفاداری موفق است. از همه شرکت هایی که در فروش باشگاه مشتریان فعال هستند بخواهید نمونه قرارداد راه اندازی باشگاه مشتریان خود را برای شما ارسال کنند. بند مربوط به محرمانه بودن اطلاعات، روش پشتیبانی، منبع ذخیره اطلاعات باشگاه مشتریان، مشاوره و ارائه راهکار پس از اجرای باشگاه مشتریان و بسیاری جزئیات دیگر از نکاتی است که در قرارداد باشگاه مشتریان باید به آن توجه کافی داشته باشید. .
مرحله سوم: طراحی کارت باشگاه مشتریان و تهیه سخت افزار لازم
به یاد داشته باشید که کارت باشگاه مشتریان نشان دهنده برند و برنامه وفاداری شما در کیف پول مشتری است و هر چه کارت باشگاه مشتریان حرفه ای تر باشد، در تبلیغات دهان به دهان مشتریان موفق تر و احتمال بیشتری خواهید داشت. مشتری کارت شما را به دیگران نشان می دهد. این کارت باید دارای ویژگی هایی باشد که در بخش All About Customer Club Card بحث شده است.
همچنین لازم است سخت افزارهای لازم برای پیاده سازی باشگاه مشتریان با توجه به نوع کارت و نرم افزار طراحی شده تهیه و نصب شود. در مورد سخت افزار کلاب کلاینت به در دسترس بودن، سرعت عمل و سهولت کار با آن توسط اپراتور کلاب کلاینت دقت کنید.
مرحله چهارم: طراحی، پیاده سازی و راه اندازی باشگاه مشتریان
در این مرحله، باشگاه مشتریان شما باید با توجه به محیط باشگاه مشتریانی که از قبل آماده کرده اید، گام به گام ایجاد و اجرا شود.
نکته مهم در این مرحله پیش بینی و کنترل تمامی موقعیت های خرید مشتری در حالت های مختلف است. شما می توانید برای یک گروه محصول خاص، یک گروه مشتری خاص، یک سطح مشخص از مشتریان، مقدار مشخصی از خرید و بسیاری شرایط دیگر برنامه جداگانه ای داشته باشید.

 

منبع:

https://dallasnguf71581.prublogger.com/14348908/what-is-a-customer-club

https://rylancteq25815.blogdomago.com/14465700/what-is-a-customer-club

 

https://jasperhylv47147.estate-blog.com/14345438/what-is-a-customer-club