سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار باشگاه مشتریان

ریبون هایتی

ریبون هایتی جوهر مخصوص پرینترهای هایتی است که برای چاپ کارت پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای چاپ کارت علاوه بر داشتن پرینتر مخصوص نیاز به رول پرینتر hiti است، که فرایند چاپ بر روی آن ها صورت می گیرد. رول رنگی چاپگر کارت با توجه به موارد استفاده ای که دارند، ابعاد و ویژگی های متفاوتی را شامل می شوند.

این محصول، یک ورقه‌ پلاستیکی است که لایه‌ای از جوهر روی آن کشیده شده است و با قرار گرفتن در دستگاه چاپ کارت PVC و در اثر گرما بر روی کارت چاپ می شود. در واقع ریبون شامل تعدادی پنل با چند رنگ متفاوت است. پنل های ریبون هایتی به صورت نوارهای رنگی هستند که پس از قرار گرفتن در زیر هد پرینترهای چاپ کارت پی وی سی، رنگ‌های پنل ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و رنگ‌های مختلفی را برای چاپ روی کارت پی وی سی ایجاد می‌کنند. ریبون های برند هایتی انواع مختلفی دارند و از نظر کیفیت متریال، نوع رنگ و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. ریبون HITI به صورت اورجینال و کره ای در بازار ایران عرضه می شود؛ که قیمت ریبون هایتی و مواد مصرفی پرینتر هایتی بسته به اورجینال و کره ای بودن آن، باهم فرق می کند. از آنجا که در زمان چاپ کارت پی وی سی، ریبون با هد پرینتر تماس مستقیم دارد، برای افزایش طول عمر پرینتر و عدم آسیب رسیدن به هد دستگاه بهتر است از ریبون با کیفیت و اورجینال استفاده نمایید. ریبون اورجینال باعث افزایش کیفیت چاپ میشود و عمر مفید پرینتر چاپ کارت پی وی سی را افزایش می‌دهد. همچنین برای حفظ کیفیت مناسب در چاپ، می‌بایست ریبون در شرایط محیطی مناسبی نگهداری شود. ریبون‌های اورجینال شامل سری پرینترهای هایتی با مدل CS200 و CS320 هستند که در رنگ های مشکی، طلایی، نقره ای، قرمز، سفید عرضه می شوند. هر یک از این ریبون‌ها قابلیت های چاپی مختلف و کیفیت متفاوتی دارند و برای چاپ نوع خاصی از کارت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ریبون هایتی

انواع ریبون هایتی

ریبون های هایتی انواع مختلفی دارند که هر یک برای اهداف مختلف و چاپ نوع خاصی از کارت های پی وی سی یا چاپ قسمت های مختلف کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هر رول از این ریبون ها امکان چاپ تعداد مشخصی کارت وجود دارد. کاربرد اصلی ریبون چاپگر هایتی در پرینتر هایتی Cs200 و Cs320 است. در واقع ریبون‌ها بر اساس مدل پرینتر انتخاب می شوند و بر اساس هدف چاپ می توان از انواع آن‌ها استفاده نمود. بنابراین پیش از استفاده از این محصول، باید مطمئن شوید کدام نوع در پرینتر مورد نظرتان قابل استفاده است.

  • ریبون تک رنگ هایتی

ریبون تک رنگ هایتی فقط دارای یک پنل به رنگ مشکی، طلایی، سفید، قرمز و … است؛ که از آن ها برای چاپ متن و همچنین خطوط رنگی در یک یا هر دو طرف کارت استفاده می شود. از رایج ترین نوع این ریبون‌ها می توان به ریبون طلایی هایتی که فقط شامل یک پنل طلایی رنگ است، و ریبون نقره ای هایتی که یک پنل به رنگ نقره ای دارد اشاره نمود. هر دوی این ریبون‌ها با چاپگرهای هایتی  CS22E و CS200E سازگار هستند و معمولا برای چاپ متن، آرم، لوگو و طرح های خاص به کار می‌روند.

  • ریبون مشکی هایتی

ریبون مشکی هایتی جزو ریبون های مقرون به صرفه و اقتصادی است که و برای چاپ طرح و متن مشکی روی کارت PVC مناسب است. این ریبون یک پنل به رنگ مشکی دارد که با استفاده از آن می‌توان اقدام به چاپ نام و نام خانوادگی، شماره سریال، شماره عضویت و هر قسمت از کارت که نیاز به رنگ مشکی دارند نمود. بنابراین هر زمان که قصد داشته باشیم در هزینه چاپ کارت پی وی سی صرفه جویی کنیم استفاده از ریبون تک رنگ مشکی k می‌تواند مفید واقع شود. ریبون مشکی هایتی که با چاپگرهای هایتی Hiti CS200 ، CS200e ، CS220e سازگار است؛ در دو مدل K و KO وجود دارد که قابلیت چاپ 1000 و 2000 کارت PVC را دارد.

  • ریبون رنگی هایتی

ریبون رنگی هایتی که به ریبون 5 پنل هایتی نیز معروف است که جزو ریبون‌های پرکاربرد و مطرح پرینتر هایتی مدل CS200 و CS320 است که نسبت به ریبون های دیگر استفاده بیشتری دارد. این ریبون شامل پنج پنل به رنگ‌های Yellow (زرد) – Magenta (قرمز یا ارغوانی) Cyan – (آبی یا فیروزه ای) و و پنل O (پوشش محافظتی) است و برای چاپ ترکیبی از تصاویر و متن مورد استفاده قرار می گیرد. هر پنل یک رنگ اصلی محسوب می‌شود که در هنگام چاپ به صورت لایه‌ ای و نوبتی روی کارت خام PVC رنگ‌ها چاپ می‌شود. دستگاه چاپ کارت پی وی سی می تواند در زمان چاپ، با ترکیب کردن این رنگ‌ها با هم، رنگ‌های مختلف را بسازد. به این علت که پرینترهای چاپ کارت توانایی تولید رنگ مشکی خالص را با ترکیب سه رنگ YMC ندارند، بنابراین در ریبون YMCKO پنل مشکی K نیز وجود دارد تا امکان چاپ رنگ مشکی با کیفیت بیشتر و بهتر وجود داشته باشد. ریبون رنگی هایتی امکان چاپ تک رنگ و تمام رنگی را دارد، اما با توجه به اینکه در هر دو چاپ (تک رنگ و تمام رنگ) یک پنل از ریبون خواهد سوخت، به همین دلیل در زمان استفاده از این ریبون چاپ تمام رنگ توصیه می‌شود. از انواع این ریبون‌ها می توان به ریبون رنگی هایتی YMCKO، ریبون رنگی هایتی YMCKOK، ریبون رنگی YMCKO 1/2 اشاره نمود.

  • ریبون اسکرچ هایتی

ریبون اسکرچ هایتی برای محافظت از اطلاعات چاپ شده روی کارت PVC به کار می رود. این ریبون با چاپگر هایتی CS200 سازگار است. با استفاده از این ریبون می‌توان اطلاعات محرمانه نظیر کد، کد شارژ، کد تخفیف و… روی کارت را مخفی نمود. ریبون اسکرچ اولیس به وسیله حرارت روی کارت چاپ زده می‌شود؛ افراد با خراشیدن این پوشش امنیتی می‌توانند اطلاعات چاپ شده روی کارت را مشاهده نمایند.

کاربرد ریبون هایتی

از موارد استفاده این مواد مصرفی می توان به انواع چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت دانشجویی، چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت دانش آموزی و … اشاره نمود. چاپ انواع کارت PVC به وسیله چاپگرهای Hiti CS200 و و Hiti CS320 امکان پذیر است که برای چاپ از یبون هایتی CS200 و ریبون هایتی CS320 بهره می برند. برای اینکه به هد دستگاه پرینترتان آسیب وارد نشود و کیفیت کارت ها افزایش یابد بهتر است از ریبون‌های سازگار با پرینترتان استفاده نمایید. در ادامه کاربرد دو نوع ریبون پرمصرف را معرفی خواهیم نمود.

  • ریبون رنگی هایتی CS200: این ریبون ها برای چاپ با پرینتر Hiti CS200 مورد استفاده  قرار می گیرد؛ و قابلیت چاپ با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال مستقیم را دارد و قادر است 400 کارت PVC را صورت یک رو و دو رو چاپ نماید. ریبون رنگی هایتی CS200 در دو مدل 1000 پرینت و 2000 پرینت عرضه می شود.
  • ریبون رنگی هایتی CS320: جهت چاپ با پرینتر  Hiti CS320 مورد استفاده قرار می گیرد؛ و قابلیت چاپ با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال غیر مستقیم را دارد. و قادر است 200 کارت PVC را به صورت یک رو و دو رو چاپ نماید. ریبون رنگی هایتی CS320 در یک مدل 1000 پررینت عرضه می شود.

قیمت ریبون هایتی

همانطور که گفته شد، ریبون ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. هر کدام  جنس، کیفیت و ماندگاری ویژه ای دارند. ریبون های hiti از لحاظ ظاهر مشابه یکدیگر هستند ولی به دلیل متریال های مورد استفاده در آن ها قیمت متفاوتی دارند. دلیل دیگری که باعث تفاوت قیمت ریبون هایتی می‌شود، تعداد چاپ و در واقع قابلیت چاپ آن است. پس به طور کلی کیفیت و ماندگاری چاپ، متریال مورد استفاده و تعداد چاپ، تفاوت قیمت را بین انواع ریبون‌ها ایجاد می کند. این روزها قیمت این محصولات با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است و قیمت ثابتی ندارند. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از قیمت ریبون رنگی هایتی و خرید ریبون هایتی می توانید با فروشگاه ریبون‌ها که ریبون‌های اورجینال و با کیفیت را ارائه می‌دهد، تماس حاصل فرمایید.

خرید ریبون هایتی

برای انتخاب مناسب ترین ریبون باید به کیفیت و ماندگاری چاپ، تعداد چاپ و همچنین قیمت آن توجه نمایید. هر یک از مواد مصرفی زبرا تیراژ چاپ متفاوتی دارند، به صورتی که با استفاده از هر کدام از آن ها می توان تعداد مشخصی از کارت های PVC را چاپ نمود. بنابراین توصیه می کنیم پیش از خرید به تیراژ ریبون دقت نمایید. لازم به ذکر است که کیفیت ریبون ها با کیفیت چاپ روی کارت پی وی سی رابطه مستقیم دارد. استفاده از ریبون های فاقد ‌کیفیت برای چاپ، موجب آسیب دیدن هد پرینتر می گردد. در نظر داشته باشید که ریبون های اورجینال نسبت به ریبون های غیر اورجینال کیفیت چاپ بالاتری دارند و اثر آلودگی کمتری روی دستگاه دارند. پس می بایست پیش از خرید ریبون هایتی، در خصوص کارکرد و کیفیت آن و اصل و غیر اصل بودن آن اطلاعاتی را کسب نمایید.

آموزش نصب پرینتر کارت هایتی

نصب و راه اندازی پرینتر کارت هایتی بسیار آسان است با دیدن این ویدئو به راحتی و با صرف کمترین زمان قادر خواهید بود پرینترتان را نصب کنید. بعد از راه اندازی پرینتر برای اینکه بتوانید کار چاپ کارت ها را شروع کنید نیاز به ریبون هایتی دارید. این ریبون‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس مدل پرینترتان باید آن را خریداری نمایید. برای اینکه به پرینترتان آسیب وارد نشود باید از ریبون‌های اورجینال و با ضمانت استفاده نمایید. پس برای خرید ریبون hiti CS200 و hiti CS200 با ما تماس بگیرید.

 

منبع :
https://www.hiti.com/Product/CA.aspx?PID=&ID=20&lang=EN

 

https://almacard.ir/%d8%b1%db%8c%d8%a8%d9%88%d9%86-%da%86%d8%a7%d9%be%da%af%d8%b1-hiti-cs200/